czwartek, 17 października 2013

Kasia Dereń - Nie ma kraju (Czwórka - tuwiMiasto) - KLIP!


To piękne wykonanie chodziło po mojej głowie od tygodnia, kiedy pierwszy raz usłyszałam go w radio jadąc na zakupy bardzo mnie poruszyło, dopiero dzisiaj udało mi się odnaleźć Kasię Dereń i jej niepowtarzalny głos w utworze Juliana Tuwima.
Cóż mogę dodać... po prostu uwielbiam i polecam każdemu bo warto przesłuchać:)

 

Nie ma kraju...

Nie ma kraju, skąd nie będę tęsknił
Do dawnych, szarych ulic.
Złamie się w żałości każdy krzyk zwycięski,
We wszystkim dawność się rozczuli.

Nie ma ziemi, na której bym spoczął
Bez szarego dawnego wspomnienia.
Wszędzie, wszędzie moim oczom
Jedno jest do patrzenia.

Nic mnie, nic nie uspokoi,
Nic w porywie już nie zatrzyma.
Wiecznie otworem nade mną stoi
Niebo – ziemia moja rodzima.

Nie pomogą żadne podróże,
Ani tłumy, ani oceany,
Modlę się na ulicach coraz dłużej,
Zapatrzony, zasłuchany.

Nie pomogą najprzedziwniejsze słowa,
Ani hymny dzikie, ani szalone gonitwy.
Cokolwiek będzie – przyjdą znowu
Stare, codzienne modlitwy.

Wołam, wołam, dłonie w rozpaczy łamię,
Boże! Wysłuchaj! Błyśnij w niebie mieczem!
A On – tam, na ulicy, czeka na mnie:
Mój znajomy, szary, prosty człowieczek.

Julian Tuwim
Z tomiku Wiosny i jesienie (1954)

1 komentarz :